דיודה פולטת אור (LED)

דיודות פולטות אור (LED) הופכות לנפוצות יותר ויותר בכל אספקט של מוצרי ההארה. הן מציעות יתרונות רבים על פני נורות הלהט המסורתיות ואלטרנטיבות אחרות.

עמידות: נורות LED הן עמידות ביותר ומחזיקות מעמד לאלפי שעות. הנורות בנויות מרכיבי מצב-מוצק איתנים, הן לא מכילות רכיבים שזזים מה שהופך אותן לחסינות בפני ויברציות והלמים. זוהי תכונה קריטית בכל הנוגע לפנסים. אז בניגוד לנורות להט שמכילות רכיבים שבירים ועדינים מדי, נורות הלד לא נשברות. ה-LED עמיד גם בפני תנאים קשים כגון מזג האוויר או נזק פיזי.

תוחלת חיים ארוכה: נורות ה-LED לא נשרפות לפתע או מפסיקות לעבוד כמו נורה סטנדרטית. דיודות פולטות מסוגלות לפלוט אור ברמות נמוכות יותר במשך זמן רב. לכן, גם אם אחרי שימוש נרחב האור נעשה מעט פחות בהיר, נורות ה-LED עדיין מספקות אור איכותי, בניגוד לנורות הלהט. לנורות ה-LED תוחלת חיים מרשימה שמגיעה עד ל-100,000 שעות.

נצילות אנרגיה: נורות ה-LED הן מקור האור היעיל ביותר להארה. הן פולטות יותר אור לוואט, עם נצילות אנרגיה של 80%-90%, בהשוואה לנורות להט קונבנציונליות.

ידידותיות לסביבה: נורות ה-LED אינן מכילות כימיקלים רעילים. רוב נורות הפלורסנט כוללות בתוכן תערובת של חומרים, כגון כספית, המסוכנים לסביבה. נורות הלד אינן מכילות חומרים כאלו והן ניתנות למיחזור. הן יעזרו לך להפחית את פליטת הפחמן שלך בשליש. תוחלת החיים הארוכה שהוזכרה לעיל, משמעותה שנורת LED בודדת תחסוך הפקת חומרים של 25 נורות להט! זהו בהחלט צעד ענק בדרך לעתיד ירוק יותר.

ללא פליטת קרינת UV (אולטרה-סגול): נורת LED פולטת מעט אינפרא אדום ו-0% קרינת אולטרה-סגול. בעקבות זאת, תאורת LEDמתאימה מאוד לא רק למוצרים וחומרים הרגישים לחום, הודות לקרינת החום המינימלית, אבל גם להארת חפצים או חומרים שלא יכולים להימצא בנוכחות קרינה אולטרה-סגול. כך לדוגמה, נעשה שימוש ב-LED במוזיאונים, גלריות, אתרים ארכיאולוגיים ועוד, בהם נמצאים אובייקטים שלא יכולים להיחשף לקרינת UV.

עיצוב גמיש: ניתן לשלב LED בכל צורה לצורך קבלת הארה יעילה במיוחד. ניתן לעמעם הארה שנוצרה על ידי LED , מה שמביא לשליטה דינמית על עוצמת האור, צבעו והפצתו במרחב.

תפעול במצבי טמפרטורה קיצוניים: ה- LED אידאלי לשימוש בטווח רחב של מצבי טמפרטורות בשטח, החל מקור מקפיא ועד למצבי חום לוהטים. נורות פלורסנט במיוחד פגיעות בטמפרטורות נמוכות, מה שפוגע בביצוען ומציב אתגר. הארת LED, לעומת זאת, פועלת היטב במצבי קור, כמו בשיא החורף, חדרים הקפאה ועוד.

תפוצת אור יעילה במרחב: ה-LED עוצבו במיוחד למיקוד פלט האור וניתן לכיוון למיקום ספציפי ללא שימוש במחזיר אור חיצוני, וכך משיג יעילות גבוהה יותר למוצר מאשר הארה קונבנציונלית. לכן, LED מעוצב בחוכמה יכול להאיר בצורה יעילה יותר.

הארה מיידית ומצבי הדלקה וכיבוי: נורות LED פולטות את מקסימום ההארה בצורה מיידית בעת הדלקה, דבר קריטי בשימוש טקטי, לחיפוש והצלה ומשימות קריטיות אחרות. בנוסף, ניתן להדליק ולכבות את נורות ה-LED מבל י לפגוע באיכות ההארה ובתוחלת החיים של הפנס. בניגוד אליהן, לנורות המסורתיות יכול לקחת מספר שניות עד שיגיעו למצב ההארה המקסימלי, וכיבוי והדלקה תכופים של הפנס יכולים להפחית באופן משמעותי את עוצמתם ואת תוחלת החיים שלהם.